Wjerspegelje, Dogge jo mei? Doet u mee?

Wjerspegelje, Dogge jo mei? Doet u mee?

Eind januari lanceerden Merk Fryslân en Leeuwarden UNESCO City of Literature op bescheiden schaal Wjerspegelje: een poëzieproject voor de gastvrijheidssector, gesteund door de provincie Fryslân. Op korte termijn worden meer gedichten zichtbaar. U kunt zich nu kosteloos aanmelden als deelnemend bedrijf!

Merk Fryslân zet zich in voor toerisme en wil de Friese taal beter zichtbaar maken in de gastvrijheidssector. Leeuwarden UNESCO City of Literature wil inwoners en bezoekers van Fryslân op een laagdrempelige manier in contact brengen met literatuur en poëzie. Samen haalden zij het Zwolse project Weerspiegelen naar Fryslân en doopten het om in ‘Wjerspegelje’. Friese gedichten krijgen hierbij een plek op spiegels in de gastvrijheidssector. Zo krijgt de sector positieve aandacht, krijgen Friese dichters een nieuw podium en worden bezoekers verrast tijdens het verplichte 20 seconden handenwasmoment.

Op 28 januari jl. is Wjerspegelje in verband met de lockdown bescheiden van start gegaan in enkele hotels (die nog wel open mogen zijn) in Leeuwarden. Zoals toen meteen aangekondigd, wordt het project nu vlot uitgerold naar de horeca en de rest van de provincie. In de hoop dat die locaties zo snel mogelijk weer bezoekers mogen ontvangen!

Aanmelden kan nu!

Het streven is om vlak voor Pasen een tweede ‘oplevering’ te hebben. Horecabedrijven en hotels uit heel Fryslân kunnen zich nu aanmelden. We hopen iedereen meteen te kunnen bedienen met gratis stickers voor op de spiegels bij de voor alle bezoekers toegankelijke toiletten. Mocht er teveel animo zijn voor het tweede moment: er komt een derde lanceermoment in mei. Interesse? Mail dan zo snel mogelijk (maar uiterlijk 12 maart) uw gegevens (naam bedrijf, adres, contactpersoon/gegevens en aantal benodigde stickers [max. 5]) naar: jeanet@merkfryslan.nl

Meer weten?

Op de website van Merk Fryslân vindt u meer informatie én de gedichten die tot op heden zijn geschreven. Er komen in totaal 50 gedichten, waarvan de bezoeker de Nederlandse vertalingen ziet door het scannen van de QR-code naast de sticker.

Promotie

Elk lanceermoment wordt door Merk Fryslân en Leeuwarden UNESCO City of Literature promotioneel ondersteund. De deelnemende bedrijven krijgen bovendien een toolkit met teksten, foto’s en filmpjes voor op de eigen site en socials. Daarnaast willen we met de ondernemers werken aan manieren om de locaties uit te lichten, bijvoorbeeld door een kaart met adressen te delen en/of routes langs de gedichtlocaties te maken.  

Geef een reactie

Copyright Bestemming Noardwest